Saturday 16 July 2011

Bersih Cabar Polis


walaupun peristiwa yang pada 9 Julai 2011 yang telah cuba menggugat keamanan negara dan cuba menakut2kan rakyat dengan gelombang kuning dengan mencabar kesabaran pihak berkuasa Polis. walaupun amaran larangan untuk berhimpun telah dikeluarkan serta waran tangkap terhadap pemimpin2 pembangkang tapi mereka ingkar dan memperlekehkan titah Yang Di Pertuan Agong semata-mata mahu membuat perhimpunan haram ini bagi mencapai agenda politik kotor mereka.


Mat Sabu telah memainkan sentimen kebencian terhadap polis kepada pengikut-pengikut taksub PAS walaupun tugas polis adalah menjaga keamanan negara. Rata-rata yang mengikuti perhimpunan haram adalah orang melayu yang diketuai oleh Ambiga Si Anti-Islam. Sudah terang lagi bersuluh bahwa Si Ambiga ini membawa ideologi untuk menhancurkan islam bukanlah mahu sangat membawa agenda Bersih yang mahukan Pilihanraya yang Adil serta telus. Kenapa mereka tidak pertikaikan kemenangan mereka di negeri yang mereka kuasai. tidak teluskah SPR?? 
Khalid Ibrahim telah memberi amaran kepada polis agar tidak mencampuri urusan kerajaan negeri. Kerajaan selangor telah memberi dana kepada penganjur Bersih untuk perhimpunan haram tapi kenapa tidak saja dilakukan di selangor?? Jadikan saja selangor itu negeri demostrasi itukan lebih mudah.

negara ada undang-undang dan polis sebagai benteng pertahanan untuk melawan segala anasir-anasir yang cuba menjatuhkan kerajaan serta negara. jangan jadi pertualang dan pengkhianat bangsa hanya untuk pemimpin yang mahu mencapai impiannya sendiri.

1 comment:

  1. haha kesiannya melihat bangsaku yg bakal merempat di negara sendiri kerana percayakan si ambiga petualang negara..

    ReplyDelete